سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سقای کربلا
 
 
زاحمد تا احد یک میم فرق است
جهانی اندراین یک میم غرق است
یقینا میم احمد میم مستی ست
که سر مست از جمالش چشم هستی ست

سراسر ایران در میلاد حضرت محمد(ص) و امام صادق(ع) غرق نور و شادمانی است
شیعیان و اهل سنت سراسر کشور امروز ضمن برپایی مراسم و برنامه های گوناگون که به مناسبت هفته وحدت برگزار شده بود وحدت و همدلی مسلمانان را خواستار شدند
به مناسبت میلاد فرخنده خاتم الانبیا حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق (ع) ششمیناختر تابناک امامت و ولایت مردم سراسر کشور با برپایی جشن و شادمانی هفدم ربیعالاول را گرامی داشته اند.
به همین مناسبت طی دیشب و امروز سراسر کشور غرق نور و شادمانی بود و مراسم ویژه ای در مساجد، تکایا، حسینیه ها و اماکن مذهبی و حتی مکان های استقرار مسافراننوروزی در استان های مختلف برگزار شد.
شیعیان و اهل سنت سراسر کشور امروز ضمن برپایی مراسم و برنامه های گوناگون که بهمناسبت هفته وحدت برگزار شده بود وحدت و همدلی مسلمانان را خواستار شدند.
همچنین خطبا و سخنرانان در این مراسم ها با اشاره به هفته وحدت بر حفظ اتحاد وهمدلی و انسجام هر چه بیشتر مسلمانان تاکید و این وحدت را به نفع جهان اسلامدانستند.
شهرهای استان های مختلف به همین مناسبت با پرچم ها چراغ های رنگارنگ تزئین ومداحان و خطبا درباره عظمت این دو مولود سخن گفتند.
همچنین در بسیاری از شهرها، مراسم های جشن ازدواج زیادی برگزار شد که با به راهانداختن کاروان های عروسی چهره زیبایی به شهرها داده شده بود.
شیرینی فروشی ها و گل فروشی ها نیز در استان های مختلف طی دیشب و امروز مملو ازجمعیت بود و مردم این شهرها با پخش شیرینی و شربت در معابر عمومی ابراز شادمانیکردند.
بنابر نظر اهل سنت???ربیع الاول و بنابر روایات شیعی???ربیع الاول سالروزمیلاد پیامبر اکرم حضرت محمد(ص) است که فاصله این دو به نام هفته وحدت نامگذاری شدهاست.
به همین مناسبت در استان های های سیستان و بلوچستان ، آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی ، کردستان ، سمنان ، کرمان ، کرمانشاه ، خراسان (رضوی، شمالی وجنوبی) ، کهگیلویه و بویر احمد، تهران، چهار محال و بختیاری، هرمزگان، خوزستان،اردبیل، بوشهر، قزوین، مرکزی، اصفهان، یزد، ایلام، فارس، زنجان و دیگر استان هایکشور با برگزاری مراسم های ویژه این روز خجسته گرامی داشته شد.
مردم شیعه و سنی استان سیستان و بلوچستان نیز با حضور گسترده در مراسم هفتهوحدت، عامل وحدت را عنصر حیات بخش جهان اسلام دانستند و تاکید کردند بهترین شیوهبرای غلبه بر مشکلات جهان اسلام ، اتحاد و انسجام اسلامی است که سبب می شودتوطئه های دشمنان خنثی شود.
استان سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان کشور با??میلیون و????هزار نفر جمعیت الگوی شایسته ای از وحدت و انسجام مذاهب اسلامی و اقوام مختلفاست.
ملا محمد محمدی امام جمعه اهل سنت کرمانشاه نامگذاری هفته وحدت را از ابتکارات وخدمات ارزنده نظام اسلامی دانسته و تاکید کرده است: اگر مردم و مسئولان، سیره نبوی (ص ) و اهل بیت (ع ) را سرلوحه کارها و برنامه های خود قرار دهند و از تفرقه پرهیزکنند مطمئن باشند چرخ های توسعه کشور شتاب بیشتری به خود می گیرد.
مولوی غلام نبی امام جمعه موقت اهل سنت شهرستان تایباد نیز هفته وحدت را یکی ازبرکات انقلاب اسلامی برشمرد و گفت که این هفته سبب نزدیکی قلوب مسلمین به یکدیگرشده است.
مولوی حسن زاهدی از علمای اهل سنت تایباد نیز در خصوص هفته وحدت اظهار داشت:اگر از وحدت غفلت شود، دشمن سوء استفاده می کند از این رو علمای تشیع و تسنن بایدبا بیان مشترکات دینی از اختلافات پرهیز کنند.
شیعیان و اهل تسنن جنوب آذربایجان غربی نیز به مناسبت هفته وحدت که امسال مصادفبا آغاز سال نو بود، با برگزاری جشن و شادمانی به استقبال ولادت حضرت محمد (ص )رفتند.

 

 

 

 


[ شنبه 89/11/30 ] [ 8:18 صبح ] [ رضا یوسفی ]
.: Weblog Themes By MihanSkin :.

درباره وبلاگ

امکانات وب