سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سقای کربلا
 

تهران - آیت الله احمد جنتی خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه سران فتنه پیشتر با عمل خود معدوم شده اند، گفت: عمر فتنه گران تمام شده، اینها در جامعه سقوط کرده و آبروبشان رفته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله جنتی درخطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به تحرکات سران فتنه گفت: کاری که قوه قضاییه می تواند انجام دهد این است که ارتباط سران فتنه با بیرون را قطع کند و اینها را در خانه خودشان زندانی کند.
دبیر شورای نگهبان افزود: قوه قضاییه رفت و آمدهای آن ها را محدود کند و اجازه دسترسی این فتنه گران به تلفن و اینترنت را ندهد تا نتوانند بامردم ارتباط داشته باشند و پیام دهند.
وی با اشاره به پیشرفت های علمی، فنی و اقتصادی در کشور تاکید کرد: در زمانی که کشور پیشرفت های علمی چشمگیری دارد و هر روز پیشرفت جدیدی را به مردم و دنیا عرضه می کند و در حال جهش علمی و فنی است و برنامه پنجم توسعه تدوین شده و لایحه بودجه سال 1390 تنظیم می شود و موضوع هدفمند کردن یارانه ها در دست اقدام است شما به فکر حمایت از مردم مصر می افتید "اوف برشما".
وی با اشاره به حضور چشمگیر مردم در راهپیمایی 22 بهمن که نمودی از حمایت مردم ایران از مردم مصر بود، گفت: همه می دانند که این کار فتنه گران، دروغ و ریا و حقه بازی است. در حالی که مردم در 22 بهمن از مصر حمایت کردند شما تلاش می کنید تا عده ای را به خیابان بیاورید و شلوغ کنید و چند نفر را بکشید.
امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: شما نمی فهمید مردم نظر خوبی به شما ندارند و نفرینتان می کنند.
خطیب جمعه این هفته نماز جمعه تهران در ادامه خطبه ها گفت ‌: شعار های مردم طی 32 سال گذشته، این پیام را برای آمریکا دارد که شما و مهره هایتان در این مملکت جایگاهی ندارید و بیخود خود را دردسرندهید . طی این 32 سال ده ها میلیون انسان به خیابان ها آمدند و شعارهایشان نیز یکنواخت بود و مرگ بر آمریکا ، مرگ بر اسراییل ‌، مرگ بر ضد ولایت فقیه و مرگ بر ضد انقلاب را سردادند .
وی ضمن تشکر از حضور گسترده و میلیونی مردم در روز 22 بهمن امسال گفت ‌: این حضور یک حضور ساده نیست که پس از آن مردم بروند در خانه هایشان بنشینند بلکه این حضور برای مردم دنیا ، دوستان ودشمنان پیام دارد اما چطور برخی واقعا کر و کور هستند و نمی شنوند و نمی بینند؟
وی حضور مردم درراهپیمایی 22 بهمن، در دنیا باورنکردنی و در تاریخ بی سابقه دانست و اظهارداشت: این حضور جز در این کشور اسلامی، در کشور دیگری به وقوع نپیوسته است و اگر جز این باشد حرفمان را پس می گیریم.
امام جمعه موقت تهران گفت :‌ مردم طی 32 سال گذشته نشان داده اند که با وجود دست و پنجه نرم کردن با مشکلات و هشت سال جنگ تحمیلی و تحمل تحریم ها ، از امام (ره) و از نظام و دولت نبریده اند.
آیت الله جنتی با بیان اینکه همه اقشار مردم که اکثریت آنها را جوان ها تشکیل می دهند به میدان می آیند ، گفت ‌: مردم عاشقانه به میدان می آیند وقیافه های مردم شاد و خوشحال و خندان است و شعارهایشان نیز با شور، شعور و با بصیرت است.
خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران گفت:‌ پیام مردم برای کشورهای غربی این است که اسلام و انقلاب قابل سرکوب نیست.
آیت الله جنتی، مردم ایران را مردمی با بصیرت عنوان کرد که با هوشیاری، لحظه شناس بوده و به محض دیدن خطر، فورا به میدان می آیند .
دبیر شورای نگهبان با اشاره به فرموده امام راحل(ره ) مبنی بر صدور انقلاب گفت:‌ انقلاب اسلامی از سال 57 صادر شده است منتها طول زمان لازم دارد که طی کند .
جنتی به ترس دشمنان از الگوگیری سایر ملت ها از انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و اظهارداشت ‌: بسیاری از این شیطنت ها این است که سایر ملت ها الگو نگیرند اما مصر ، جلو آمد .
وی با بیان اینکه مردم مصر مردمی روشن و باهوش هستند، گفت : مردم مصر از اینکه زیر بار ذلت اسراییل بروند احساس تحقیر کردند و نتوانستند بیش از این تحمل کنند و جوان ها به میدان آمدند .
وی همچنین به رفتن حسنی مبارک از مصر در روز 22 بهمن نیز اشاره کرد و اظهار امیدواری کرد که 22 بهمن برای سایر کشور نیز تحقق یابد .
امام جمعه موقت تهران افزود: نگرانی ما این است که تنها مهره ها عوض شوند. این حماقت آمریکایی ها بود که با وجودی که می دانستند عمر مبارک تمام شده است با سخنان دو پهلو از او حمایت می کردند .
وی ادامه داد به نظر می آید دشمنان در فکر جابجا کردن مهره ها و آوردن مهره های آمریکایی هستند تا به نوعی مردم را سرجای خود بنشانند.
خطیب جمعه تهران گفت: مصریها باید پیام ما را بگیرند. در مملکت ما خیلی از این کارها شد اما مقاومت، استقامت و خداجویی و توکل به خدا مانع آن ها شد.
وی با بیان این نکته که "علمای مصری با مردم حرکت کنند نه پشت سر آن ها"، خطاب به علمای مصرگفت: علما حرکت کنند و پیش بیفتند. متاسفانه اکنون علمای دینی مصر پشت سر مردم این کشور حرکت می کنند. در کشورما رهبری با علما بود. چرا علمای مصر پیش نمی آیند؟ اکنون حکومت جدیدی در حال شکل گیری در این کشور است پس کاری کنند تا سهمی داشته باشند. شما مانند ایران عمل کنید و سرجای خود ننشینید.
وی اعتراض ها در دیگر کشورهای اسلامی همچون بحرین و یمن را یادآور شد و گفت: حاکمان این کشورها مردم را می کشند. این شرط انصاف نیست که مردم خود را بکشید و به زنجیر بکشید تا اربابانتان راضی باشند.
آیت الله جنتی در ادامه خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران همچنین به مناسبت های مختلف ایران اسلامی از جمله شهادت شهید محلاتی و هشت نماینده مجلس شورای اسلامی که در هواپیما مورد حمله جنگنده های دشمن واقع شده بودند اشاره کرد و یاد و خاطر این شهدا را گرامی داشت .
وی همچنین به قیام مردم تبریز در سال 56 اشاره و آن را یک قیام سرنوشت ساز و تعیین کننده عنوان کرد و گفت ‌: قیام ها و حرکت های دیگر پس از این قیام بود که سرانجام به پیروزی انقلاب اسلامی منتهی شد.
سیام**91301776**
انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر 30253536

[ دوشنبه 89/11/25 ] [ 9:49 صبح ] [ رضا یوسفی ]
.: Weblog Themes By MihanSkin :.

درباره وبلاگ

امکانات وب