سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سقای کربلا
 

امام خمینی در پیامی از کلیه کسانی که پس از بازگشت ایران تلگراف و نامه تبریک ، صادرکرده اند تشکر کردند . ایشان همچنین در جمع پرسنل نیروی دریایی ارتش در مدرسه علوی تهران با تشریح نقش انسانهای پاکدامن در بازسازی کشور ، در بخشی از سخنانشان تصریح کردند : از حالا به بعد در خدمت ملت باشید .

ملت خودتان را خدمت بکنید . این آب و خاک مال شماست . اینجا مال خودتان باید باشد . دست اجانب باید کوتاه شود . چقدر آمریکا باید از این مملکت ببرد و بخورد یا انگلستان یا سایر جاها ؟ ما باید یک وقت هم زنده بشویم ، بیدار بشویم ، ملتفت بشویم ، آزادی را بگیریم . حق را باید گرفت با سرنیزه با مسلسل باید حق را گرفت از اینها ، خودشان که نمی دهند . بایستید در مقابل اینها ...
امام خمینی هم چنین در مدرسه علوی تهران در جمع صادرکنندگان خشکبار و دانه های کشاورزی با تشریح کارنامه رژیم پهلوی ، غارت سرمایه های معنوی و مادی را از کارهای این رژیم دانستند .
ایشان همچنین در جمع مدرسان و طلاب حوزه علمیه قم و کارکنان هواپیمایی ملی و شرکت نفت ، با تاکید بر وحدت کلمه و برادری شیعه و سنی ، رمز پیروزی را وحدت کلمه دانستند . ایشان در بخشی از بیاناتشان تصریح کردند : وحدت کلمه ایرانی ها - همه اقشار ایران - موجب شد که ابرقدرت ها را به زانو در آورد ، آن قدرت شیطانی را رفض کرد . قدرت های بزرگ شیطانی که پشت سر او بوده اند را همه را رفض کرد ، همه را کنار زد . این رمز وحدت کلمه است . این وحدت کلمه را باید حفظ کنید و با حفظ وحدت کلمه تا آخر انشاءالله خواهید رفت .* مهدی بازرگان ، نخست وزیر دولت مو قت ایران با بردن وسایل ضروری از منزل خود به محل مدرسه علوی ( اقامتگاه امام خمینی ) عملا از آن جا به عنوان دفتر نخست وزیر استفاده کرد .

* ابوالحسن بنی صدر در سومین سخنرانی خود در باره اقتصاد ایران گفت : بر نامه ای که در ایران اجرا می کنیم باید خارج از
برنامه های قدرت های بزرگ که بر اساس هدف های شش گانه آن ها طرح ریزی شده است ، باشد . ابتدا باید از تعادل نا استوار روابط جهانی استفاده کنیم و بر اساس این تعادل ناپایدار از سلطه گران خارجی خلع ید کامل کنیم . ما باید که در یک دوران کوتاه از صورت صادر کننده نفت خام خارج شویم و برای این کار باید مردم کشور های نفت خیز دیگر جهان هم آگاه شوند و به سیاست اقتصاد مستقل بپیوندند .

* در تظاهرات مردم اصفهان به حمایت از بازرگان ، مردم به اتفاق خواستا رسرنگونی بختیار شدند .

* جبهه ملی از تمام ارگان های مملکتی خواست از تصمیم آیت الله خمینی مبنی بر ایجاد یک دولت موقت پشتیبانی کنند .

* کارکنان اعتصابی نخست وزیری دستگیر شدند .

*امام خمینی : اگر دولت کنار برود آشفتگی را حل می کنم .

* ستاد بزرگ ارتشتاران با صدور اطلاعیه ای تاکید کرد : هر کس در مقام تهدید یا تضعیف پرسنل نیروی مسلح شاهنشاهی بر آید یا با درج مطالب ناصحیح و غیر واقعی اهانت نماید تحت تعقیب قانونی قرار خواهد گرفت .

* قیمت نفت در بازارهای جهانی دو برابر افزایش یافت .

* در تهران به مناسبت تایید مهدی بازرگان تظاهرات وسیعی صورت گرفت .

*بنابر تقاضای خانواده همافران بازداشت شده کانون وکلای دادگستری با فرمانده نیروی هوایی وارد مذاکره شد و نتیجه مثبت به دست نیاورد .

* مطبوعات شوروی از نخست وزیری بازرگان استقبال کردند .

* سخنگوی کاخ سفید در بیانیه ای مطبوعاتی اعلام کرد : شاپور بختیار باید تسلیم نظر اکثریت مردم ایران شود و اجازه دهد که حاکمیت آزاد مردم اجرا شود .

* نخست وزیر(بختیار ) به وزرا دستور داد فقط به کار مندانی حقوق بدهند که کار کرده اند .

* رهبر یمن از انقلاب ایران حمایت کرد .

* امام خمینی : ادامه نهضت یک تکلیف است .

* ژنرال هویزر آمریکایی فرستاده ویژه آمریکا پس از یک ماه توقف در تهران ایران را ترک کرد .

*امروز سیل جمعیت در کشور یکصدا فریاد می زد : بازرگان ، بازرگان - نخست وزیر ایران .

* با آن که اسامی وزرا اعلام نشده است ولی گفته می شود کسانی مثل دکتر ابراهیم یزدی ، مهندس میناچی، نزیه و احمد صدر حاج سید جوادی در این دولت نقش خواهند داشت . در باره اعضای شورای انقلاب دو نظر متفاوت وجود دارد . به گفته برخی از نزدیکان به اعضای شورا، در حال حاضر حضور حجه الاسلام هاشمی رفسنجانی ، دکتر مفتح ، دکتر بهشتی یا مطهری به نمایندگی از روحانیت مترقی قطعی است .

* قذافی رهبر لیبی در مصاحبه ای با هفته نامه الکفاح العربی چاپ بیروت گفت : انقلاب ایران موازنه نیروها را به هم می زند . طبیعی است هر آتشفشانی با زمین لرزه ها و تکان های شدید همراه است و با ایجاد محورها و اتحاد ها نمی توان جلوی آن را گرفت و بدیهی است که مصر ، عربستان سعودی و بسیاری از کشور های هم مرز ایران در معرض تکان ها قرار خواهنند گرفت . .. انقلاب ایران یک پدیده مثبت و یک عنایت الهی است . نشان می دهد که حمایت آمریکا و متحدانش اندیشه باطلی بیش نیست .

* احمد میرفندرسکی وزیر امور خارجه(دولت غیر قانونی بختیار) در گفتگویی اعلام کرد : ایران از پیمان سنتو خارج می شود و این مساله ظرف چند روز آینده درهیئت دولت مطرح می شود . وی گفت ادامه حضور ایران در سنتو در چارچوب سیاست خارجی جدید ایران قابل توجیه نیست ... بر اساس این سیاست ایران در پشتیبانی از حقوق ملت مبارز و مظلوم فلسطین در روابط خود با اسراییل تجدید نظر اساسی خواهد کرد و نیز روابط ایران با آفریقای جنوبی در جهت حمایت از اکثریت سیاهپوست آن کشور تغییر خواهد کرد .

* خبرگزاری تاس خبر گزاری رسمی شوروی با سرعت چشمگیری خبر انتصاب مهدی بازرگان را به سمت نخست وزیر ایران از جانب امام خمینی منتشر کرد .

* در پی اعلام دولت ایران مبنی بر این که تصمیم دارد سفارش های هفت میلیارد دلاری خرید هواپیمای جنگی از آمریکا را لغو کند سهام صنایع هواپیما سازی در وال استریت تحت تاثیر قرار گرفت و ضربه سختی دید .

* کارشناسان و مقامام رسمی رژیم صهیونیستی اظهار نظر کرده اند که استقرار یک جمهوری اسلامی در ایران بر سرنوشت عراق که بیش از پنجاه در صد ازمردم آن شیعه و تنها 35 در صد از آنها سنی هستند و با این حال سنیان قدرت دولتی و ارتش را در اختیار دارند ، تاثیر خواهد گذاشت . علاوه بر این امارات و خلیج فارس و حتی سوریه نیز از شمول چنین تاثیراتی معاف نخواهند ماند .

* ژنرال دیوید سی جونز رییس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا گفت که وی از نحوه حراست از تجهیزات نظامی آمریکا در ایران که توسط نیروهای مسلح ایران صورت می گیرد راضی است .

منبع:خبرگزاری مهر

 


[ یکشنبه 89/11/17 ] [ 9:3 صبح ] [ رضا یوسفی ]
.: Weblog Themes By MihanSkin :.

درباره وبلاگ

امکانات وب