سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سقای کربلا
 

خداوند منشا تمام زیبایی‌ها است و همه جهان را زیبا آفریده است و در قرآن کریم نیز این موضوع را گوشزد نموده است.  انّا جعلنا ما علی الارض زین? لها لنبلوهم ایّهم احسن عملا)؛ ما آنچه روی زمین است زینت آن قرار دادیم برای آزمایش مردم تا ببینیم کدام نیکوتر عمل می‌کنند  .زمین مانند تابلویی است که طرح‌ها، نقش‌ها و اثرهای هنری با ارزشی روی آن نقش بسته است  .

  

قرآن کریم زیبایی‌های زمین را اثری از آفریدگار نقش‌آفرین و نیز وسیله‌ای برای خداشناسی و رسیدن به نقاش هنرمند آن می‌داند؛ از این رو می‌فرماید: ما آنچه روی زمین آفریدیم (انواع گل‌ها، باغ‌ها، کوه‌ها، دشت‌ها، نهرها، جنگل‌ها، دریاها، گیاهان، درختان، پرندگان، جانوران و ... وسیله‌ای قرار دادیم تا آزمایش شوید، تا ببینیم چگونه رفتار خواهید کرد. [و چقدر از آنها در راه رسیدن به مقصود بهره خواهید جست[.

  

این آیه شریف، بشر را به تفکر وا می‌دارد که به اطراف خود، دقیق و خردمندانه بنگرد؛ و به همه زیبایی که روی زمین وجود دارد نگاه کند، سپس به نقاش و آفریننده آن، آفرین بگوید و او را بشناسد و با عبور از این زیبایی‌ها به زیباآفرین برسد و دل را از زیبایی‌های معنوی و الهی پر سازد.


[ یکشنبه 91/4/25 ] [ 8:47 صبح ] [ رضا یوسفی ]
.: Weblog Themes By MihanSkin :.

درباره وبلاگ

امکانات وب