سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سقای کربلا
 

جزئیات تماس تلفنی تروریست‌ها با همسر شهید علی‌محمدی یک روز پیش از ترور

کدخبر : 2948

22 دی, 1389 دیدگاه‌ها ?

سهراب صلاحی رئیس سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌های کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، با اشاره به اینکه در آستانه اولین سالگرد شهادت استاد مسعود علی‌محمدی به همراه سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین با خانواده این استاد برجسته دانشگاه تهران دیدار داشتیم، گفت: در این دیدار همسر شهید مسعود علی‌محمدی در سخنانی گفت “روز قبل از شهادت مسعود علی‌محمدی فردی ناشناس با منزل ما تماس گرفت و قصد داشت به گونه‌ای رد پای همسرم را پیگیری کند “.

وی افزود: این فرد ناشناس خود را از دوستان شهید علیمحمدی معرفی کرده و از همسر شهید علی‌محمدی سؤال کرده بود که آیا آقای دکتر در تهران هستند یا خیر؟ و همسر شهید علی‌محمدی در پاسخ اعلام کرده بود “دکتر علی‌محمدی ساعت ? صبح فردا در دانشگاه تهران کلاس دارد. ”

صلاحی خاطرنشان کرد: در این دیدار همسر شهید علی‌محمدی در ادامه گفت “شب قبل از ترور همسرم وی به منزل مراجعه کرد و وقتی موضوع را مطرح کردم شهید علی‌محمدی اعلام کرد “نباید برنامه‌ام را لو می‌دادی. ”

رئیس سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌های کشور در ادامه تصریح کرد: همسر شهید علی‌محمدی اعلام داشت “از آن موقع به بعد خود را نمی‌بخشم که موجب شدم تروریست‌ها مطمئن شوند شهید علی‌محمدی در تهران حضور دارد. ”

وی در ادامه اظهار داشت: دستگیری عوامل ترور شهید علی‌محمدی خبری بسیار خوش و میمون برای خانواده این شهید، جامعه علمی و دانشگاهی و نخبگان کشور بود.

صلاحی تاکید کرد: دستگیری عوامل ترور شهید علی‌محمدی موفقیتی برای سربازان گمنام امام زمان(عج) بود البته به نظر می‌رسد نسبت به این اقدامات وزارت اطلاعات پروسه طولانی را طی کرد و این امر به فتنه سال ?? باز می‌گردد.

رئیس سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌های کشور با اشاره به اینکه دشمنان انقلاب اسلامی پس از فتنه ?? احساس کردند که می‌توانند با انجام ترورهای کور بر علیه دانشمندان ایرانی ضربه‌هایی وارد کنند و آن را گردن نظام اسلامی بیندازند، خاطرنشان کرد: ترور شهید علی‌محمدی یکی از پیامدهای منفی دوران فتنه بود که برخی‌ها با غفلت به انجام آن دست زدند.

وی با اشاره به اینکه در فتنه سال ?? عده‌ای با هماهنگی با دشمنان تابلودار نظام اسلامی سعی داشتند فضای فتنه را همچنان پیش ببرند، تصریح کرد: امروز قدرت نرم جمهوری اسلامی و ملت بزرگ ایران در منطقه و میان ملت‌های بزرگ، قدرت قابل لمسی است، به گونه‌ای که تمامی قدرت‌های سلطه‌گر تمام توان رسانه‌ای، دیپلماسی و سخت و نرم خود را جمع کرده‌اند تا بتوانند مقابل این موج بایستند البته قدم به قدم ملت ایران به مقابله با دشمنان نظام اسلامی ایستاده‌ است.

صلاحی تاکید کرد: امروز قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران به گونه‌ای است که رابطه دولت‌های دیگر با کشورمان یک معیار استقلال به حساب می‌آید، یعنی اگر دولتی می‌خواهد در نزد جهان و ملت خود اعلام کند که دولت مستقلی است، شاخص این مستقل بودن رابطه با جمهوری اسلامی ایران است و این افتخار بزرگی است که ملت ایران به واسطه انقلاب اسلامی کسب کرده‌اند.

رئیس سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌های کشور با اشاره به اینکه ایرانیانی که در خارج از کشور زندگی می‌کنند این عزت و عظمت را بیش از ما که در داخل کشور هستیم، درک می‌کنند، اظهار داشت: قدرت نرم وقتی همراه با قدرت علمی باشد طبعاً قدرت‌های سلطه‌گر و در راس آن رژیم صهیونیستی که پادگان آنها در منطقه خاورمیانه است بیش از گذشته احساس می‌کنند پایگاه‌هایشان یکی از پس از دیگری در منطقه از دست می‌رود.

وی افزود: دولت‌های سلطه‌گر تلاش‌های گسترده‌ای کردند تا پیشرفت‌های علمی ملت ایران را در کانون اصلی خود خفه کنند اما با تغییر فضا در ایران و با روی کار آمدن دولت کنونی و هوشیاری ملت ایران این مشکلات حل شد و کاروان علمی ایران که بر تارک آن پیشرفت دانش هسته‌ای می‌درخشد بار دیگر سرعت گرفت.

صلاحی با بیان اینکه دولت‌های سلطه‌گر متوجه نیستند که با ترور دانشمندان ایرانی همچون شهیدان علی‌محمدی و شهریاری ده‌ها و صدها استاد دیگر در این کشور سر بلند خواهند کرد، بیان داشت: اقرار بسیاری از محققان خارجی بر این نکته است که جمهوری اسلامی ایران در دنیا از جهت وجود دانشمندان هسته‌ای حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد.

رئیس سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌های کشور با تاکید بر اینکه دانشمندان کشورمان انقلابی هستند، تصریح کرد:‌ دشمنان نظام اسلامی در مراحل گوناگون بر ملت ایران فشار وارد کردند اما در سال ?? و فتنه‌ای که روی داد بار دیگر تشویق شدند تا دست به اقدامات تروریستی بزنند و با این اقدام خود قصد داشتند به مقابله با کاروان علمی ایران بپردازند اما موفق نشدند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همانطور که در مراسم چهلم شهید شهریاری و اولین سالگرد شهید علی‌محمدی مشاهده کردیم دانشمندان جوان کشورمان اعلام داشتند که جای این اساتید را پر می‌کنند و اجازه نمی‌دهند صدمه‌ای به نظام اسلامی ایران وارد شود

 

 


[ پنج شنبه 89/10/23 ] [ 8:49 صبح ] [ رضا یوسفی ]
.: Weblog Themes By MihanSkin :.

درباره وبلاگ

امکانات وب