سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سقای کربلا
 
- قالَ الإمامُ جَعْفَرُ بنُ محمّد الصّادقُ (علیه السلام) : حَدیثی حَدیثُ أبى، وَ حَدیثُ أبى حَدیثُ جَدى، وَ حَدیثُ جَدّى حَدیثُ الْحُسَیْنِ، وَ حَدیثُ الْحُسَیْنِ حَدیثُ الْحَسَنِ، وَ حَدیثُ الْحَسَنِ حَدیثُ أمیرِالْمُؤْمِنینَ، وَ حَدیثُ أمیرَالْمُؤْمِنینَ حَدیثُ رَسُولِ اللهِ (صلى الله علیه وآله وسلم)، وَ حَدیثُ رَسُولِ اللهِ قَوْلُ اللهِ عَزَّ وَ جَلَّ.([?])
حضرت امام جعفر صادق (علیه السلام) فرمود: سخن و حدیث من همانند سخن پدرم مى باشد، و سخن پدرم همچون سخن جدّم، و سخن جدّم نیز مانند سخن حسین و نیز سخن او با سخن حسن یکى است و سخن حسن همانند سخن امیرالمؤمنین علىّ و کلام او از کلام رسول خدا مى باشد، که سخن رسول الله به نقل از سخن خداوند متعال خواهد بود.
?- قالَ(علیه السلام): مَنْ حَفِظَ مِنْ شیعَتِنا أرْبَعینَ حَدیثاً بَعَثَهُ اللهُ یَوْمَ الْقیامَةِ عالِماً فَقیهاً وَلَمْ یُعَذِّبْهُ.([?])
ادامه مطلب...
[ سه شنبه 89/12/10 ] [ 9:23 صبح ] [ رضا یوسفی ]

به گزارش خبرنگار آیین و اندیشه فارس، فطرت انسان، کمال‌طلبی است و او از عیب، نقص، پستی و زشتی گریزان است. به همین دلیل در پی یافتن کمال مطلق و متصل شدن به منبع قدرت مطلق، علم مطلق و زیبایی مطلق است.
ذات انسان می‌داند که به جز خدای متعال، همه موجودات به حساب مراتب و درجات از نقص نسبی برخوردارند به همین سبب، جان آدمی در فرار از این نقصان‌ها، آرامش خود را تنها در نام و یاد خدا باز می‌یابد که: «الا بذکر‌ الله تطمئن‌ القلوب» اما دریغ که هم از یاد و خاطرش و هم در عبادتش حق مطلب ادا نمی‌شود. ادامه مطلب...
[ سه شنبه 89/12/10 ] [ 9:20 صبح ] [ رضا یوسفی ]

شصت و چهارمین سوره قران کریم است که مدنی و ?? آیه دارد.
رسول اکرم صلی الله علیه و آله وسلم فرموده است: هر کس سوره تغابن را قرائت نماید مرگ ناگهانی از او دفع می شود.(?)
امام صادق علیه السلام نیز فرموده اند: اگر کسی سوره تغابن را در نمازهای واجب قرائت کند این سوره در روز قیامت شفیع او محسوب می شود و شهادت دهنده عادلی است که نزد خداوند در روز رستاخیز به سود قاری شهادت می دهد. آنگاه از او جدا نمی شود تا اینکه او را وارد بهشت سازد ادامه مطلب...
[ سه شنبه 89/12/10 ] [ 9:17 صبح ] [ رضا یوسفی ]

آیت الله محفوظی با نقل خاطره‌ای از سفر به خارج از کشور، دستورالعمل آیت الله العظمی بهجت به یک جوان ایرانی خارج‌نشین را تشریح کرد.
به گزارش مرکز خبر حوزه، این استاد حوزه در نشست طلاب، فضلاء و روحانیون شهرستان فومن و شفت، گفت: در سفری که به خارج از کشور داشتم، جوانی ایرانی، از من درخواست دستورالعمل کرد، جواب دادم، از حضرت آیت الله بهجت‌(ره) دستور بگیرید، نامه‌ای برای آقا نوشت، بعد از مدتی که به ایران آمد، سوال کردم، نسخه‌ات را گرفتی؟ گفت: در خواست زیادی داشتم، اما آقا جواب مختصری دادند که به یک خط هم نرسید، نوشته بودند: ادامه مطلب...
[ سه شنبه 89/12/10 ] [ 9:14 صبح ] [ رضا یوسفی ]
گل، مراقبت می خواهد
گل، بی مراقبت مهربانانه باغبان، زیستن را لمس نخواهد کرد؛ همچنان که مروارید، بی پاسبانی صدف، به بارنخواهد نشست. فرزندان آدم نیز برای زیستن، برای به بار نشستن، به صدف تعالی بخشی به نام تربیت، محتاج اند. اسلام، دین اخلاق و تربیت است و انسان را در تمام لحظه ها، مربی خویشتن می خواهد. ادامه مطلب...
[ یکشنبه 89/12/8 ] [ 9:53 صبح ] [ رضا یوسفی ]
انسان عصر ارتباطات در قرن 21 توجه و رویکردی به پدیده دین پیدا کرده است و به کاوش و پژوهش در ابعاد مختلف دین پرداخته است. متفکران جهان در کنار این مسکن گزیده و به ژرف کاوی در مسایل دینی پرداخته اند از این رو آشنایی با تاریخ تحولات فکری و دین پژوهشی در غرب برای پاسخ گویی به شبهات جدید کلامی لازم و ضروری است، بر ما است تا با ریشه اساسی فرهنگ و اندیشه غرب آشنا شویم و اسباب نفوذتفکرات جهان غرب در عالم اسلام را بشناسیم، تا بتوانیم با نقد شبهات، وضعیت مطلوب وآرمانی مدینه فاضله فرهنگ اسلام و اندیشه ناب دینی را برای تشنگان حقیقت ترسیم کنیم. ادامه مطلب...
[ شنبه 89/12/7 ] [ 9:24 صبح ] [ رضا یوسفی ]

از آنجا که امام معصوم (علیه السلام) مظهر اتم کمالات بی نهایت ذات اقدس ربوبی است تمامی فضائل و کمالات را واجد بوده و معدن همه خوبیها و ارزشها می باشد.

به بخشی از این فضائل بی پایان در «
زیارت جامعه کبیره » که از حضرت امام هادی علیه السلام نقل شده است اشاره شده و آیات متعدد قرآن و روایات بی شمار به این موضوع پرداخته است. ادامه مطلب...

[ چهارشنبه 89/12/4 ] [ 9:17 صبح ] [ رضا یوسفی ]
توحید از مهمترین محورهای اصول عقاید است. اهمیت این اصل اعتقادی آنگونه است که می توان قرآن کریم را که آخرین کتاب آسمانی است کتاب توحدی نامید. توحید در فرهنگ دینی ـ قرآن و روایات ـ از جایگاه بسیار برجسته و ممتازی برخوردار است و تمام موضوعات و معارف در حوزه دین هر یک از راهی به موضوع توحید بر می گردند. حدیث شناسان و کارشناسان عالی علوم اسلامی که عهده دار جمع آوری روایات و بررسی و ارزیابی سندی و محتوایی آنها هستند بخش عمده ای را به مباحث توحیدی اختصاص داده اند. و در طول تاریخ اسلام آثاری بسیار فراوانی در زمینه های مختلف مباحث توحید نگارش یافته است. توحید که رسالت اصلی اش تبیین مباحث مربوط به شناخت خدا، و خدا پرستی و چگونگی دریافت و فهم یگانگی او و اسماء و صفات او است قلمرو بسیار گسترده و فراگیری دارد. آشنایی با راه های خداشناسی نیز یکی از مباحث مهم و ارزشمند توحید است. توحید مراتبی دارد: توحید ذات، توحید صفات، توحید افعال، توحید در عبادت.
ادامه مطلب...
[ چهارشنبه 89/12/4 ] [ 9:14 صبح ] [ رضا یوسفی ]
اگرچه با مثالهای متعدد از تورات می‌توان نشان داد که منظور از کار در روز سبت، کار برای کسب روزی است، اما گاه عباراتی در تورات یافت می‌شود که در این استنباط تردید ایجاد می‌کند. یکی از مهمترین عبارات تورات در این زمینه در کتاب خروج آمده است:
  ادامه مطلب...
[ چهارشنبه 89/12/4 ] [ 9:9 صبح ] [ رضا یوسفی ]

دعا در کتاب مقدس مسیحیان با دعا در سنت آنها تفاوتی آشکار دارد. در کتاب مقدس دعاهای بسیاری وجود دارد که در همگی آنها مخاطب دعا خداست. در سنت مسیحیان علاوه بر خدا شخصیتهای مقدس مسیحی نیز مخاطب دعا قرار می‌گیرند. دعای زیر از کتاب مزامیر، یکی از کتب عهد قدیم، بازگو می‌شود:

ادامه مطلب...

[ چهارشنبه 89/12/4 ] [ 9:7 صبح ] [ رضا یوسفی ]
<< مطالب جدیدتر ........ مطالب قدیمی‌تر >>

.: Weblog Themes By MihanSkin :.

درباره وبلاگ

امکانات وب