سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سقای کربلا
 

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی طی سخنانی در مراسم یادبود مقام مرحوم آیت الله بهجت با عنوان نشست بصیرتی، معرفتی شجره ی طیبه صالحین که در سالن شهدای سپاه قدس گیلان در شهرستان رشت برگزارشد، با اشاره به مطلب فوق ابراز داشت:این عارف سالک با بهره مندی از سه تکیه گاه یادشده بهترین شاگرد از لحاظ علمی در مدرسه علمیه و بهترین عابد در مسجد بوده است.

وی با اشاره به این که قرآن برای بیان حقایق بلند و عمیق از مثال های بسیار ساده ای استفاده کرده است، گفت: یکی از این حقایق بلند در قرآن شجره طیبه است که مهمترین مصادیق آن انسان های کامل که همان اشرف مخلوقات هستند، می باشند.

نایب رییس مجلس در ادامه با بیان اینکه اولین ویژگی شجره طیبه، ریشه بسیار مستحکمی است که در دل زمین قرار دارد، افزود: اگر بخواهیم به افراد بزرگی همچون آیت الله بهجت و حضرت امام (ره) که از مصادیق شجره طیبه هستند شبیه شویم باید عقاید دینی را در خود تقویت کنیم.

*سه تکیه‌گاه عقاید طیبه

حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی ریشه تمام عقاید مستحکم و طیبه را ناشی از سه تکیه گاه عقل، عرفان و شهود عنوان کرد و بیان داشت: کسانی که به معرفت شهودی دست یافته اند، هرگز دچار تخلف و گناه نمی شوند.

وی افرادی که با محوریت قرار دادن عقل بشری عرفان را زیر سوال برده اند و گروه هایی که با تبلیغ عرفان های دروغین در صدد ناکارآمد جلوه دادن عقل انسان هستند را جریان های شیطانی و انحرافی دانست و تصریح کرد: آیت الله عظمی بهجت بسیاری از مکاشفات خود را پنهان می کردند تا راه برای سوء استفاده دیگران بسته شود.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی راه رسیدن به کمالات عالیه نفسانی را بندگی خدا عنوان کرد و افزود: یکی از مهمترین تفاوت های اشخاص بزرگی همچون آیت الله بهجت، حفظ حضور قلب در حالات عبادی است.

*عمل صالح ثمره تربیت الهی است

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی ، میوه شجره طیبه را عمل صالح و عمل صالح را ثمره ی تربیت الهی دانست و افزود: حیات بشر بی تردید به واسطه عمل صالح انبیا و اولیا و معصومین (ع) است  بنابراین جهان بدون وجود افراد صالح لحظه ای استوار باقی نخواهد ماند.

وی خاطر نشان کرد: عمل صالح  مرحوم حضرت آیت الله بهجت بسیاری از گرفتاری ها و مشکلات را از جامعه دور می کرد و در واقع جامعه با اعمال صالح، آباد می شود، چنانچه هشت سال دفاع مقدس یک عمل صالح بود و مقاومت لبنان و غزه و عراق از میوه های این عمل صالح هستند.

 


[ پنج شنبه 90/2/29 ] [ 8:23 صبح ] [ رضا یوسفی ]
.: Weblog Themes By MihanSkin :.

درباره وبلاگ

امکانات وب